Vrijwilligers
Over ons
Stichting Speel-o-theek Eemland dankt haar bestaan aan de inzet van een groot aantal vrijwilligers. Naast de vrijwilligers die de leners adviseren over het materiaal dat men wil meenemen, zijn er mensen die er voor zorgen dat het speelgoed wordt schoongehouden en in goede conditie blijft.
Een van de medewerkers repareert het materiaal dat kapot is gegaan, en zorgt ervoor dat het beter uitleenbaar is.
We zijn met ongeveer 20 gedreven vrijwilligers en zetten onze professionele of persoonlijke kennis in bij de Speel-o-theek.
Dankzij het enthousiasme van het team van vrijwilligers en een goed bestuurlijk plan, voorziet de Speel-o-theek al meer 40 jaar in een behoefte.
PR-team
De PR-team zorgt voor de interne en externe communicatie van de Speel-o-theek.
Zij zorgt voor de zichtbaarheid en de uitstraling, daarnaast werft zij nieuwe leden en vrijwilligers.
Dankzij de inzet van de PR-commissie doet de Speel-o-theek mee aan verschillende evenementen zoals de Zomerpretpas. En als extra project verzint de PR-commissie steeds nieuwe acties!
Speelgoed- team
De speelgoed team controleert het speelgoed en stelt vast of het nog binnen de collectie past of dat het weg kan.
Zij bepaald welk nieuw speelgoed aangeschaft wordt en geeft advies aan het bestuur en de andere vrijwilligers.
Uitgeschreven speelgoed word verkocht, via de verkoopbak in de Speel-o-theek en via onze pagina op marktplaats.
Uitleenteam
Tien vrijwilligers vormen met elkaar het uitleenteam. Zij zijn aanwezig tijdens de openingsuren en adviseren de ouders welk speelgoed past bij hun kind.
Ook tijdens de coronatijd buigen ze zich over de lenersverzoeken, die online binnen komen. Wanneer een bepaald stuk speelgoed niet aanwezig is hebben zij de kennis en kunde om iets anders te voor te stellen.
"Van alles wat"- team
Tenslotte hebben we ook een groepje vrijwilligers dat zich met verschillende zaken bezig houdt.
Ruud- repareert en past het houten speelgoed aan waar nodig.
Hermenilda- voert de ledenadministratie in overleg met de penningmeester.
Erik- ondersteunt de vrijwilligers bij het gebruik van Aura. Het up-to-date houden van de ICT infrastructuur en het opzetten en onderhouden van de ICT documentatie.
Maureen- beheert het inzetrooster.